search
close

איך לארגן בר מצווה בכותל המערבי?

אין כמו חגיגת בר מצווה בכותל. בר מצווה בכותל זהו טקס רוחני, מרגש וחגיגי. כדי ליהנות ולהפיק את המרב מטקס בר המצווה חשוב להתכונן ליום הגדול וצריך לדעת איך להתכונן. אם החלטתם לחגוג את בר המצווה על יד הכותל המערבי הנה כמה טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם לחגוג בהצלחה את היום הגדול.

שבעה טיפים שיעזרו לכם לחגוג בהצלחה

כדאי לארגן הסעה לכותל המערבי. רק כך תוכלו להיות בטוחים כי כל האורחים יגיעו בזמן ולא יתעכבו בשל בעיות חניה. על יד הכותל אפשר לחנות בשני חניונים, בשער האשפות ובשער ציון. שער האשפות קרוב יותר אל הכותל ואם יש לכם אורחים מבוגרים כדאי לחנות שם.

אם החלטתם על תהלוכה וליווי של הנער החוגג בדרך אל הכותל כדאי לחנות בשער ציון וללוות את הנער במסלול של כרבע שעה של הליכה. במהלך המסלול תוכלו לעצור בדרך, לנוח, לשתות, לדבר ולברך את נער בר המצווה ואת משפחתו ולחלוק חוויות משותפות.

חשוב לתכנן את מסיבת בר המצווה בהתאם לתאריך ולעונת השנה. כל עונה מצריכה התארגנות מיוחדת. אם אתם חוגגים את בר המצווה בעונת הקיץ, חשוב לדאוג לשתייה, לכובעים לאורחים ולבחירה של מסעדה ממוזגת. אם אתם חוגגים בר מצווה בעונת החורף יש לקחת בחשבון שיכול להיות קר וגשום ולבקש מהאורחים להצטייד במטרייה ובלבוש חם. אם אתם חוגגים בר מצווה בעונות המעבר, אתם יכולים לוותר על ארוחה במסעדה. מזג האוויר בירושלים בעונות המעבר נוח, העיר מלאה בפארקים, תוכלו לחגוג בפארק ולהזמין אליו קייטרינג.

כדאי לשלב אטרקציות במהלך האירוע. חגיגת בר המצווה לא צריכה להסתיים מיד לאחר סוף התפילה. אפשר לערוך טיול קצר בירושלים, לבקר במוזיאונים, לאכול במסעדה ועוד. יש חברות המתמחות בהפקת טקס בר מצווה ויש פורטלים ייעודיים המתמחים בארגון הטקס ומעניקים מידע רב. כדאי להיעזר בהם.

כל שמחה יהודית קשורה לאוכל. לפני שאתם בוחרים מסעדה או חברת קייטרינג כדאי לבדוק מספר הצעות ולהשוות בניהן. חשוב לבחור אוכל שמתאים לקהל שלכם, חלבי או בשרי, ולבדוק את רמת הכשרות. גם אם אינכם מקפידים באופן קבוע על אכילת אוכל כשר, רצוי לבחור מסעדה כשרה כדי שאם בין האורחים שלכם יש מספר שומרי כשרות, גם הם יוכלו לאכול ולשבוע.