search
close

הפקת בר מצווה בכותל – איך להתכונן ליום הגדול?

חגיגת בר מצווה בכותל הוא אחד האירועים המרגשים והמשמעותיים ביותר אשר ילוו את נער בר המצווה זמן רב לאחר שהטקס יסתיים. גם משפחות שאינן שומרות מסורת במשך כל ימות השנה בוחרות לחגוג את בר המצווה לפי כללי הטקס המסורתיים. אם החלטתם לחגוג את בר המצווה בכותל ואתם מתלבטים בשאלות רבות כמו איך מתנהל הטקס, איך לארגן את יום העלייה לתורה, איפה כדאי לאכול ועוד, מאמר זה מיועד לכם.

כל מה שצריך לדעת על הנסיעה לכותל

מומלץ לארגן הסעה מיוחדת שתאסוף את בני המשפחה ואת האורחים המגיעים לאירוע מחוץ לירושלים. כך תוכלו להיות בטוחים כי כל האורחים יגיעו בזמן ואף אחד לא יאחר. ככל שתקדימו להגיע אל הכותל המערבי, כך הכותל יהיה פחות עמוס ותוכלו למצוא בקלות יותר מקום חנייה. תפילת שחרית מתחילה מזריחת השמש ומסתיימת בחצות היום. כאשר יורדים מהאוטובוס כדאי ללוות את הנער החוגג בתהלוכה עם שופרות ותופים או כלי נגינה אחרים עד לכניסה אל רחבת הכותל המערבי.

טקס העלייה לתורה עומד במרכז האירוע

טקס העלייה לתורה כולל את הוצאת ספר התורה, הקריאה בפרשת השבוע, קריאת ההפטרה ואמירת הברכות לפני ואחרי העלייה לתורה.

את הטקס מוביל חזן או רב או המדריך שהכין את נער בר המצווה לקראת העלייה לתורה. נער בר המצווה מתעטף בטלית ולצדו עומד אביו. בימים שני וחמישי לא נוהגים לקרוא את כל הפרשה, אלא רק את שלושת החלקים הראשונים של הפרשה. לאחר סיום הטקס מברך אבי הנער ברכה מיוחדת ואומר: “ברוך שפטרני מעונשו של זה“. אמירת הברכה מסמלת את האחריות של הנער על מעשיו. עד היום היה האבא אחראי למעשי הנער, מהיום הנער כבר נחשב לגדול וכל האחריות על מעשיו חלה עליו.

לאחר סיום הטקס

לאחר סיום הטקס האורחים כבר עייפים ורעבים וזה הזמן להגיע אל מסעדה ולסעוד בה.

בירושלים יש מבחר עצום של מסעדות שבהן אפשר לחגוג את האירוע. יש מסעדות הקרובות אל הכותל המערבי, מסעדות שאליהן אפשר להגיע בהליכה רגלית ויש מסעדות הנמצאות בעיר שאליהן צריך לנסוע ברכב.

את המסעדה כדאי לבחור בהתאם לתפריט, לגוגל המסעדה ולכשרות. חשוב לבחור מסעדה שתכיל ברחבות את כל האורחים. אם יש לכם תוכנית, דרשות, ריקודים או הופעת אומן , כדאי לבדוק שיש מספיק מקום במסעדה.

טיול בירושלים

אין כמו טיול קצר ומהנה כדי לסיים את היום הגדול. בקרבת הכותל אפשר לסייר במנהרות הכותל, בעיר דוד, בעיר העתיקה, במוזיאון חצר היישוב או במקומות רחוקים יותר בעיר שאליהם תידרשו להגיע ברכב.